PRELEGENCI 3. EDYCJI KONFERENCJI „MIASTA PRZYSZŁOŚCI”


michal-sadowski-foto

MICHAŁ SADOWSKI

Architekt, Współwłaściciel, Wiceprezes Zarządu APA Wojciechowski


marcin-grzelewski-foto

MARCIN GRZELEWSKI

Architekt, Partner w APA Wojciechowski

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, Wydziału Architektury University of Strathclyde – Glasgow (UK), University of Nagoya ( JPN) oraz podyplomowych  studiów  z zakresu Zarządzania Projektami w Szkole Głównej  Handlowej w Warszawie. Od 2002 r. w zespole architektów w APA Wojciechowski, a od 2008 w zarządzie spółki.

Członek Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów RP. Uprawnienia projektowe do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej od 2009. Doświadczenie zawodowe zdobywał także w pracowniach: Retail Development Services (1998-2001), AZO (2001/2002) oraz współpracując z zagranicznymi biurami projektowymi z ramienia APA Wojciechowski (m.in. z Thomas Phifer and Partners, Zaha Hadid Architects, laguarda.Low Architects i inni).

W wolnych chwilach licencjonowany kierowca rajdowy, miłośnik klasycznej motoryzacji, podróży i nurkowania.


miroslaw-czarnik-foto

MIROSŁAW CZARNIK

Prezes GPP Business Park

Posiada dyplom ukończenia krakowskiej Akademii Pedagogicznej oraz studiów Master of Business Administration Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Teesside University w UK. Jest absolwentem studiów podyplomowych z zakresu wyceny, zarządzania i obrotu nieruchomościami na Uniwersytecie Śląskim oraz z zakresu zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim.

Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu. Jako kluczowe umiejętności wymienia konsekwencję w działaniu, sumienność i pracowitość oraz budżetowanie i zarządzanie projektami. Jeden z inicjatorów Pierwszego Polskiego Klastra Budownictwa Pasywnego i Energooszczędnego propagującego idee budownictwa zrównoważonego.


marzena-suchocka-foto

DR INŻ. MARZENA SUCHOCKA

architekt krajobrazu, wykładowca w Katedrze Architektury Krajobrazu SGGW

Jest Przewodniczącą sekcji Drzew Miejskich Polskiego Towarzystwa Dendrologicznego. Twórca i wykładowca kursu Inspektora Nadzoru Dendrologicznego w Procesie Inwestycyjnym oraz współtwórca i wykładowca w Instytucie Drzewa. Prowadziła badania nad wpływem prac budowlanych na żywotność drzew i oceny długoterminowego wpływu uszkodzeń, prace dotyczące oceny statyki i diagnostyki drzew miejskich, udział w opracowaniu polskiej metody wyceny wartości drzew pod kierunkiem prof. Szczepanowskiej, obecnie będącej podstawą merytoryczną zmian w Ustawie o Ochronie Przyrody.


elzbieta-lukaszewska-foto

ELŻBIETA ŁUKASZEWSKA

Project Manager, Structural Engineer, Timber Specialist – Sweco Structures AB

Zatrudniona jako inżynier budowlany i specjalista w dziedzinie inżynierii drewna w Sweco Structures w Sztokholmie od 10 stycznia 2010 roku.

Po pięciu latach studiów doktoranckich na Wydziale Inżynierii Lądowej, Środowiska i Górnictwa na Wydziale Inżynierii Strukturalnej Politechniki w Luleå rozpoczęła pracę jako inżynier budowlany. Uzyskała tytuł doktora nauk technicznych w zakresie inżynierii drewna w ramach specjalizacji poświęconej prefabrykowanym systemom kompozytowym drewno-beton.

Pracowała jako inżynier budowlany i inżynier drewna w różnych projektach, zarówno nowych, jak renowacyjnych z istniejącymi konstrukcjami drewnianymi i murowanymi. Posiada doświadczenie w projektowaniu drewniano-betonowych konstrukcji zespolonych dla nowych budynków i renowacji istniejących podłóg drewnianych.

Pracowała przy ocenie budynku Royal School of Art w Sztokholmie po pożarze we wrześniu 2016 roku. oraz przy renowacji budynku biurowego na Dworcu Centralnym w Sztokholmie (A Hus) i Muzeum Narodowym w Sztokholmie. Jako inżynier budowy uczestniczyła przy wzmacnianiu fundamentów i modernizacji projektu Dworca Centralnego w Sztokholmie. Projektowała nośne konstrukcje stalowe i betonowe przy renowacji i rozbudowie kamienic w Sztokholmie, analizował zachowania konstrukcyjne na etapie przedprojektowym hotelu Clarion na lotnisku Arlanda w Sztokholmie. Projektowała także nośną konstrukcję stalową zajezdni Hammarby dla transportu lokalnego w Sztokholmie.

Współpracowała z Politechniką w Lund, Politechniką w Luleå i Uniwersytetem Chalmers w Göteborgu przy projektach badawczych dotyczących kompozytów drewnianych, drewniano-betonowych. W zakresie oceny historycznych konstrukcji drewnianych podjęła współpracę z Politechniką Chalmers i Politechniką Wrocławską.


marta-zakowska-foto

MARTA ŻAKOWSKA

Współzałożycielka i redaktorka naczelna „Magazynu Miasta”

Animatorka kultury i badaczka miejska. Współzałożycielka Magazynu Miasta. Specjalistka w obszarze rozwoju zrównoważonych przestrzeni publicznych. Pomysłodawczyni naszego programu badawczego poświęconego miejskim politykom senioralnym „Starsze Miasta”. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2014. Członkini Instytut Badań Przestrzeni Publicznej. Autorka licznych tekstów poświęconych zrównoważonym przestrzeniom miejskim, wykluczeniom i społecznościom lokalnym publikowanych m.in. w Kulturze Popularnej, Architekturze, Architektura&biznes, Magazynie Miasta, Przekroju, dwutygodniku i Gazecie Wyborczej. Prowadzi autorskie seminaria na studiach Miasta i Metropolie IBPP.


szymon-ciupa-foto

SZYMON CIUPA

Ekspert ds. Smart City i geoinformacji. Autor bloga o miastach inteligentnych www.smartcity-expert.eu

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie we wspieraniu administracji samorządowej we wdrażaniu idei smart city, w tym wykorzystania cyfrowych danych miejskich w zarządzaniu miastem, projektowania i rozwoju systemów i usług smart city. Specjalizuje się m.in. tematyce strategii smart city, systemach informacji przestrzennej, cyfrowej gospodarki przestrzennej, zastosowaniu danych miejskich i wskaźników do oceny wydajności miasta, normy „Zrównoważony rozwój społeczny: wskaźniki usług miejskich i jakości życia” ISO37120. Ekspert ds. smart city w Związku Miast Polskich (w ramach Programu Rozwój Lokalny).

Realizował projekty z zakresu smart city, zrównoważonego rozwoju, geoinformacji oraz e-administracji m.in. dla: Miasta Stołecznego Warszawa, Urzędu Miasta Kielce (zdobywca wielu prestiżowych nagród za system informacji przestrzennej, w tym wyróżnienie podczas kongresu Smart City Expo w Barcelonie), Urzędu Miasta Przemyśl, Urzędu Miasta Gliwice, Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza, Urzędu Miasta Opole, Urzędu Miasta Toruń, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Łodzi czy Metropolii Poznań.
Jako zewnętrzny ekspert wspierał miasta: Warszawa oraz Kielce w procesie certyfikacji ISO37120 „Zrównoważony rozwój społeczny Wskaźniki usług miejskich i jakości życia”. Oba miasta uzyskały platynowe certyfikaty wydane przez World Council on City Data (miasto Kielce jako pierwsze w Polsce).


anna-dwurnik-foto

ANNA DWURNIK

Główny specjalista w biurze ds. Inteligentnego Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem Urzędu Miasta Kielce

Koordynuje i współtworzy rozwiązania oparte na Miejskim Systemie Informacji Przestrzennej, których celem jest cyfryzacja i automatyzacja procesów zachodzących w Urzędzie Miasta Kielce oraz rozwija narzędzia wspomagające partycypację społeczną. Wraz z zespołem tworzy innowacyjne rozwiązania polegające na integracji danych z wielu systemów, ułatwiające realizację zadań samorządu oraz zwiększające dostępność usług publicznych, poprzez udostępnienie e-usług dla mieszkańców. Współtworzy portal dla mieszkańców „Idea Kielce”.


Magdalena Milert foto

MAGDALENA MILERT

Absolwentka Politechniki Śląskiej, w sieci znana jako @Pieing

Architekt, która porzuciła pracę w biurze na rzecz opowiadania o tym, jak robić miasto. W swoich social media jako @pieing opowiada o gospodarce przestrzennej, architekturze, urbanistyce oraz psychologii architektury i przestrzeni. Propaguje dobry miejski UX.

Brzmi nudnie? Niesłusznie. Merytoryczna wiedza przeplatana memami może być całkiem przyjemna! Autorka uważa, że edukacja, podnoszenie świadomości i uwrażliwienie na otoczenie są bardzo istotne, a wiele miejskich decyzji zależy od mieszkańców. Przekłada to, co z definicji trudne i niezrozumiałe na prosty język, dociera do ludzi poprzez często uczęszczane kanały. W swoich postulatach podkreśla, że miasto ma być zrobione porządnie i dostępne dla wszystkich. Promuje chodzenie pod hasztagiem #pieszopomieście

Współtwórczyni Archipogotowia – miejsca bezpłatnych porad architektonicznych dla mieszkańców Poznania, Członkini Klubu Jagiellońskiego, fundacji LAB 60+ i Na Dużą Skalę, Wiceprezeska Ambasady Społeczności, tutorka warsztatów Architektour, bywalczyni konferencji o miastach, architekturze i marketingu.


malgorzata-czaja-foto

MAŁGORZATA CZAJA

Kierownik samodzielnego referatu ds. jakości życia i integracji systemu zarządzania Urzędu Miasta Gdyni.

Absolwentka Akademii Morskiego w Gdyni (obecnie Uniwersytet Morski), specjalność Zarządzanie Jakością.

Od urodzenia związana z Gdynią, a od listopada 2015 r. z Urzędem Miasta Gdyni, gdzie realizuje projekty związane z ideą smart city oraz podnoszeniem jakości życia mieszkańców Gdyni.

Inicjatorka gdyńskich Otwartych danych.


kris-wojcik-foto

KRIS WOJCIK

Jets Vacuum AS

Inżynier środowiska i projektant budynków łączących nowoczesność i ekologie, w tym najnowocześniejszych obiektów biurowych i mieszkalnych w Europie (Bloomberg Place, Battersea Power Station, King’s Cross Redevelopment).

Ambasador oszczędzania wody i wdrażania nowatorskich technologii, w tym super wodo-oszczędnej kanalizacji podciśnieniowej.


kari-nojd-foto

KARI NÖJD

Project Manager, Sweco Finland

Kari pracuje przy wielu lokalnych i międzynarodowych projektach, od pojedynczych budynków do projektów miejskich na dużą skalę. Analiza cyklu życia (LCC i LCA), symulacje energetyczne, prognozy zmian klimatycznych, modelowanie 3D (BIM i CIM) oraz wizualizacja projektu to przykłady obszarów, w których Kari posiada silne doświadczenie.


piotr-czyz-foto

DR PIOTR CZYŻ

Architekt, filozof, projektant. Prezes Stowarzyszenia Inicjatywa Miasto, Adiunkt na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, wykładowca na Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Prowadzi działalność naukową poświęconą społecznej roli architektury i nowym metodom przekształcania przestrzeni publicznych (placemaking). Był koordynatorem kilkunastu samorządowych projektów grantowych poświęconych rewitalizacji przestrzeni. Jest konsultantem tzw. Uchwał Krajobrazowych w Gdańsku i Sopocie oraz uczestnikiem dziesiątek warsztatów o tematyce miejskiej.

ROZMÓWCY 3. EDYCJI KONFERENCJI „MIASTA PRZYSZŁOŚCI”


ewa-andrzejewska-foto

EWA ANDRZEJEWSKA

Dziennikarka, ekspertka rynku nieruchomości

Z branżą nieruchomości związana od 2005 roku. Wtedy także stawiała pierwsze kroki w „Eurobuild Poland”, który przekształcił się w 2008 roku w „Eurobuild Central & Eastern Europe”. Przez 12 lat była redaktorką naczelną magazynu „Eurobuild Central & Eastern Europe” i portalu www.eurobuildcee.com oraz czuwała nad pracą całego wydawnictwa. Członkini jury konkursów z branży nieruchomości m.in. Office Superstar firmy CBRE oraz Lider Dostępności Fundacji Integracja. Karierę zaczynała w działach ekonomicznych takich dzienników, jak „Życie” czy „Prawo i Gospodarka”. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Po pracy zaraża pasją do aktywnego spędzania czasu (przede wszystkim biegania) prowadząc konto na Instagramie sport_life_balance.


janusz-mizerny-foto

JANUSZ MIZERNY

Starszy Inżynier ds. efektywności energetycznej w Sweco. Autor bloga Green Projects. Członek Zarządu Fundacji Miasta Przyszłości

Od początku swojej drogi zawodowej zajmuje się konsultingiem z zakresu zmian klimatycznych, zrównoważonego rozwoju, OZE i efektywności energetycznej. Współpracował z ONZ przy projektach redukujących emisje gazów cieplarnianych w ramach Clean Development Mechanism. Od ponad 8 lat angażuje się w realizacje projektów w Polsce związanych z poprawą efektywności energetycznej, a także w tematykę zrównoważonego budownictwa i urbanistyki oraz minimalizacji śladu węglowego.

Absolwent Politechniki Łódzkiej i studiów podyplomowych z zakresu zarządzania energią oraz audytów energetycznych. Poza pracą prowadzi blog o ekologii Green Projects oraz jako Członek Zarządu angażuje się w działania Fundacji Miasta Przyszłości.


szymon-bujalski-foto

SZYMON BUJALSKI

Dziennikarz zaangażowany w ochronę środowiska. Autor bloga na Facebooku „Dziennikarz dla klimatu”

Jest absolwentem kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Łódzkim. Od kilkunastu lat zawodowo związany z Łodzią, a od kilku – zaangażowany w tematykę ochrony środowiska i zmian klimatu. Zwolennik zrównoważonego rozwoju, miejskiej zieleni, diety wegańskiej i strajków klimatycznych. Prowadzący na Facebooku bloga „Szymon Bujalski – dziennikarz dla klimatu”.


agnieszka-kalinowska-soltys-foto

AGNIESZKA KALINOWSKA-SOŁTYS

Wiceprezes SARP do spraw środowiska i ochrony klimatu. Dyrektor w APA Wojciechowski

Od 2013 roku jest dyrektorem i Członkiem Zarządu APA Wojciechowski Architekci. Współzałożycielka Ogólnokrajowego Stowarzyszenia Wspierania Budownictwa Zrównoważonego. Od 2015 roku Członek Zarządu Głównego SARP, gdzie pełni funkcję kierownika zespołów do spraw zrównoważonego rozwoju w budownictwie. Promując dobre praktyki zrównoważonego rozwoju w budownictwie sprzyjające zdrowiu, dobremu samopoczuciu ich użytkowników.

Autorka licznych publikacji na temat zielonych budynków i zrównoważonego rozwoju miast. Moderatorka i uczestniczka wielu paneli dyskusyjnych podczas konferencji i wykładów związanych z promowaniem idei zielonego budownictwa. Idea zielonych budynków towarzyszy jej od ponad 16 lat w pracy zawodowej jako architekta i w życiu prywatnym, gdzie dbałość o zasoby naturalne i nie marnotrawienie ich jest priorytetem. Jej celem jest zdobywanie wiedzy i edukacja młodszych pokoleń poszanowania do naszej planety i tego co daje nam przyroda.

W pracy zawodowej łączy pasję z profesjonalizmem. Jakość projektów architektonicznych ma dla niej ogromne znaczenie, ponieważ jest podstawą do stworzenia budynków, które mają służyć ludziom przez kilkadziesiąt lat. Architektura powinna być piękna, trwała, funkcjonalna, bezpieczna i sprzyjająca zdrowiu i dobremu samopoczuciu użytkowników. Wyznaje zasadę, że budynki należy tak projektować, aby pięknie się zestarzały, aby mogły zostać zabytkami.


jakub-glaz-foto

JAKUB GŁAZ

Krytyk architektury, publicysta, animator działań przestrzennych

Z wykształcenia architekt (Politechnika Poznańska, 2002). Zajmuje się popularyzacją i krytyką architektury w prasie popularnej i specjalistycznej, radiu oraz telewizji, a także działaniami na rzecz naprawy miast, prowadzeniem wykładów popularyzatorskich, moderowaniem specjalistycznych dyskusji oraz spacerów architektonicznych. Współtwórca poznańskiej inicjatywy „Centrum Otwarte” zajmującej się edukacją i animacją działań w zakresie architektury i urbanistyki oraz Festiwalu Architektury Modernistycznej „Nowy Plan”. Współautor książki dla dzieci i dorosłych „Wspólne nie znaczy niczyje” oraz telewizyjnego cyklu „Księga Przestrzeni” (dwie serie). Autor i kurator wystaw architektonicznych. Dwukrotny laureat nagrody dziennikarskiej Izby Architektów RP.


ilona-gosk-foto

ILONA GOSK

Członkini Zarządu Fundacji Sendzimira

Z wykształcenia mgr ochrony środowiska na Uniwersytecie Warszawskim. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami społecznymi, które zdobywała w sektorze pozarządowym i publicznym.

Przez sześć lat w zarządzie Stowarzyszenia Komuna Otwock, dziewięć lat pełniła funkcję prezesa Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, cztery lata – dyrektora Biura Polityki Społecznej w Kancelarii Prezydenta RP. Przez dwa lata była związana z Urzędem m.st. Warszawy, gdzie odpowiadała za integrowanie procesów planistycznych.


michal-lakomski-foto

MICHAŁ ŁAKOMSKI

Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City

Absolwent zarządzania na wydziale prawa i administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych z zakresu aplikacji mobilnych. Zastępca dyrektora Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania. Nadzoruje obszar systemu zarządzania, serwisów i technologii informacyjnych, bezpieczeństwa informacji, spraw organizacyjnych i archiwum.


bartosz-dominiak-foto

BARTOSZ DOMINIAK

Zastępca Burmistrza Ursynowa. Autor projektu Smart City Blog

Absolwent studiów magisterskich w ramach Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów podyplomowych w Collegium Civitas z zakresu Prognozowania, Planowania Strategicznego i Foresight’u. Ukończył również Szkołę Praw Człowieka w Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.

Wiele lat pracował w instytucjach publicznych zarówno centralnych, jak i samorządowych. W latach 2006-2010 był radnym m.st. Warszawy, a w latach 2011-2015 pracował w Urzędzie Dzielnicy Ursynów.

Specjalista w zakresie PR i komunikacji zewnętrznej, szczególnie z wykorzystaniem nowych mediów. Jednak od 3,5 roku udziela się jako ekspert zajmujący się problematyką rozwoju smart cities w Polsce, szczególnie w kontekście zrównoważonego rozwoju miast. Autor projektu Smart City Blog. Mówca, a także uczestnik i moderator wielu paneli dyskusyjnych na ten temat.

Wiceprzewodniczący Otwartego Ursynowa.